Kodiak Island.

25 mei 2017 - Kodiak, Alaska, Verenigde Staten

Aankomen op Kodiak Island is als thuiskomen. Wij kennen de weg en weten precies wat wij hier nog willen zien en doen. Het belangrijkste van dit deel van de reis is vrienden, die wij de eerste keer dat wij hier waren hebben leren kennen, te bezoeken. Wij gaan er drie dagen logeren, al maanden verheugen wij ons erop. Om bij hen te komen rij je met de auto eerst over een asfalt weg dan een grintweg met heel veel kuilen. Wanneer je niet meer verder kunt, parkeer je de auto en wordt je opgehaald met de boot. Het landschap is adembenemend, ruig, besneeuwde bergtoppen, kleine beekjes en dan de baai.

Arriving on Kodiak Island is like coming home. The most imported reason of this visit is to see the friends we met six years ago again. We are going to stay with them for a couple of days. To arrive at their place you have to drive a asphalt road, a dirt road with huge holes in it until you can't go any further . There you park the car and they will pick you up by boat. The scenery is breathtaking, wild, snowy mountain, little creeks and finally the bay.

Zondags met de boot op stap om te vissen en ergens op een strand te picknicken. Enorm veel zeeotters gezien ook moeders met het kind op de buik ronddrijvend op zee. Het zijn er in deze regio zo veel langzamerhand dat het bijna een plaag wordt met gevolgen voor de visstand.

Sunday we went boating to go fishing and having a picknick on a beach. Saw a lot of seaotters, even mothers with a baby on there belly. In this region there are so many that it almost becomes a plague with consequences for the fish population.