Laatse dag in Seward.

8 juni 2017 - Seward, Alaska, Verenigde Staten

Morgen gaan wij met de RV naar de overkant van de baai. De zalmen komen binnen en er zijn daar drie riviertjes waarin zij al naar boven gaan. Dat wordt vissen morgen! Alles wat op batterijen loopt wordt opgeladen, nu staan wij op een plek met stroom en water aansluiting. Nog even hebben wij WIFI en kan ik nog een stukje schrijven. daarna weer radiostilte. Ook weer lekker.                                                                 Tomorrow we are going to the other side of the bay. The salmons are coming in and there are three little rivers where they are already catching them.  Fishing Time! We are charging everything that runs on batteries, where we are now we are hooked up to electricity and water. This are the last hours that we have WIFI so I can still write a last story. After that radio silence. Not to bad.

Gisteren waren wij in het Sea Live Center, alles wat hier in de zee leeft vindt je daar met een fantastische uitleg. Het is ook een researchcentrum en boekten een tour achter de schermen van het centrum. Zagen onderander Pilot, een Nederlandse Steller Zeehond, die ervoor gezorgd heeft dat de populatie hier weer groeide. Ontmoette op de valreep Ginger, een reuze octopus die hier vier jaar geleden begonnen is als een duim groot octopusje. Vandaag wordt hij uitgezet in de baai in de hoop dat ook hij voor nageslacht gaat zorgen.                                                          Yesterday we where at the Sea Live Center where you find every living creature that lives around here in the ocean. Very good explanations everywhere. It is also a researchcenter and we did a tour behind the scene. Got to know Pil​ot, aStellar Sealion from Holland, who did a good job in the reproduction program. Got to know Ginger, a giant Octopus, he started four years ago in this center as a thumb big octopus and is going to be released tomorrow in the bay.

DSCN0723 DSCN0706

Gisteren is er een nederlandse RV aangekomen en gingen achter ons staan. Even een praatje gemaakt en toen snel samen aan de borrel. Mocht je denken dat wij lang onderweg zijn, Ad en Eveline reizen een jaar met hun eigen camper door de US.Vannacht is er een zware srorm over ons getrokken. Regen, hagel en de RV stond te schudden als een gek. Yesterday a Dutch RV arrived and parked behind us. In no time we where having a drink together. If you think we are a long time away from home, they are touring during one year the USA. Last night we had a really heavy storm blowing. Rain, hail and a lot of wind. The RV was shaking like creasy.

DSCN0731 Slapen na de storm in de haven. Sleeping after the storm.

Vandaag een tocht gemaakt om Orca's te spotten. Van half Mei tot Half Juni zijn zij hier in de buurt. Krijgen hier ook jongen. Zijn precies op tijd.Vlakbij de baai waar zij waarschijnlijk waren zagen wij drie vissende bultrug walvissen. Later ook de Orca's, die visten op King Salmon. De walvissen waren toch heel wat spectaculairder dan de orca's. Today we made a tour to spot Orca's. As of mid May to mid Juin they hang around here. They also got there baby's here. We are just in time. Near the bay where they were suppost to be we spotted three fishing Humpback Whales. Later on also the Orca's.They where fishing the King Salmon. The Whales however stole the show.DSC_0039