Visserslatijn

11 juni 2017 - Seward, Alaska, Verenigde Staten

​Er is een universele taal tussen mannen die vissen. Wie, wat of waar, of je je verstaanbaar kan maken of niet, visserslatijn kennen zij allemaal. Zet deze mannen bij elkaar dan weet je uiteindelijk wanneer, waar en met welk materiaal je ergens moet gaan vissen. Heb geen latijn geleerd maar begrijp dat elke gevangen vis groter, mooier en lekkerder wordt. Gaan via Nashroad naar de overkant van de baai. Op het strand aan het eind van de straat is de plek om op dit moment te vissen. Aan het aantal auto's te zien zijn wij op het juiste strand. Wij zien vele bekende gezichten. Iedereen fanatiek. Binnen een uur heeft Dirk Jan zijn eerste zalm binnen. Een is genoeg, daar eten wij dagen van. Voldaan terug naar de auto. Collega vissers zijn enthousiast dat het gelukt is. Leuke mensen vissers                                                       .DSCN0832 DSCN0833                                              DSCN0836                                                                       Fishermen are speaking a universal language. It doesn't matter who or where they are, they always understand each other. Put these man together and you get the best tips where to fish and with what kind of bait. So we went to the beach and the end of Nashroad on the other side of the bay. Within an hour Dirk Jan caught his first salmon. One is enough, it will keep us alive for at least three days. On our way to the car his fishermen friends were very happy for him. Nice guys!