Terug in de Kenai

31 augustus 2017 - Old Town Kenai Park, Verenigde Staten

Alle wegen proberen te rijden die wij nog niet gedaan hebben. Dat zijn dan de betere gravelwegen. Vanuit Skilak Lake hobbelden wij weer naar de highway. Wij worden totaal door elkaar geschud, de RV ook. Tot nu toe is er pas één kommetje gebroken alhoewel je het servies door de kasten hoort vliegen. Wij hebben nog een straat ontdekt die wij niet gereden hebben. De Oil Well Street. Aan het eind schijnt er een Campground te zijn. Inmiddels stroomt het van de regen. Het weggetje is best ok. Het uitzicht ook. De campground is een disaster. Dat wordt hem niet, omdraaien en wegwezen. Als cadeautje zien wij drie Moose's als verzopen katjes in de regen staan.

DSCN3395 RSCN3397

We are trying to drive all the roads that we haven't done yet in the Kenai. They are the better gravel roads. From Skilak Lake we bounced back towards the highway. We and the RV were shaken,  so far only one bowl broke although once in a while you hear the China flying through the cupboard. We discovered a street we haven't done yet. Oil Well street. At the end of it there seems to be a nice campground. Rain is pouring, the road is ok so is the scenery. The campground is a disaster. So we turned around and went back. A little present were the three Moose's we saw soaking wet.

Door naar Homer. Het is er droog. Wij willen nog een keertje de boottocht naar Seldovia maken maar alleen met redelijk weer. In de haven zien wij mijnheer zeeotter slapen en een verbaasde harbor seal die besluit dan ook maar een dutje te doen.

RSCN3436 RSCN3435

We went on to Homer. It is not raining there. We like to do the boat trip to Seldovia again but only if the weather is ok. In the harbor we see Mr. Sea Otter asleep. This Harbor seal saw him too and decided to go for a nap as well.

De boottocht gaat de volgende dag niet door, het regent. Wij gaan op weg naar Anchor Point. Een van onze favorite plekken, misschien wel mijn speciale plek in Alaska. Daar aangekomen ziet het weer er dreigend uit. Snel naar het strand voor een wandeling, Dirk gaat op tijd terug en ik wordt drijfnat. De volgende dag is het iets beter. Probeer Dirk te overhalen mij er achter te laten, zet mij maar op een stoel zodat ik mijn vogels kan kijken en kan genieten van alle dramatische luchten.

Next day we don't do the boat trip. it is raining. We went along to Anchor Point. One of our favorite places, may be my special spot in Alaska. Arriving there the weather doesn't look promising. We went to the beach for a quick walk, Dirk went back in time and I got soaking wet. Next day the weather is a bit better. I try to persuade Dirk to leave my there, put me on a chair so I can watch my birds and the dramatic sky's.

RSCN3476 DSCN3458

Ook mijn vulkaan Augustine verscheen nog even uit de wolken om mij gedag te zeggen.

Even my favorite volcano Augustine appeared for a short while to say goodbye.

Verder gaan wij naar Kenai Old Town. De derde keer dat wij hier dit jaar zijn. Staan aan de bluff en ik heb mijn prachtige luchten weer

DSCN3478 DSCN3479

We went on to Kenai Old Town. The third time we are here this year. Parked on the bluff and I see my beautiful sky's again.