Voorpret

19 april 2017 - Saas Fee, Zwitserland

Gaan wij dit jaar? Ja, wij gaan. Besluit genomen en de voorpret begint. Overzomeren in Alaska. Zes jaar geleden waren wij er 6 weken en wij wilden zo graag terug. Soms moet je iets niet uitstellen maar gewoon doen. Twee maanden was het idee maar met het boeken van de vlucht bedachten wij, wij kunnen ook met de eerste directe vlucht heen en met de laatste directe vlucht terug. Dat wordt dus overzomeren in Alaska. Het zomerseizoen begint op 16 mei en eindigt op 19 september. De camper is gehuurd en de eerste 10 dagen georganiseerd. Ons hele huis ligt vol met reisfolders en boeken. Oude foto's worden weer bekeken, wij googelen ons suf. Lijsten worden aangelegd van wat er nog hier gedaan moet worden en wat wij daar nodig hebben. Papiertjes overal. Ook de lijst met wat wij allemaal gaan doen en zien wordt langer en langer. Misschien zijn 4 maanden niet genoeg. Gelukkig hebben wij een visum voor de USA  voor 5 maanden aangevraagd en er een voor 10 jaar gekregen. Kunnen wij er altijd nog een keertje achter de rollator naar toe. De eerste koffers zijn gepakt. Wij zijn er bijna klaar voor!